Etkileyici Bir Arka Kapak Tanıtımı Yazmanın 15 Sırrı



İster Wattpad ya da benzeri platformlardan kitap yayınlıyor olun, ister kitabınızı basıma hazırlıyor olun, potansiyel bir okuyucuyu hikayenizin içine çekmek istiyorsanız, etkileyici bir tanıtım yazısı yazmak şart.

Wattpad'de başarılı olmanın ipuçları için bu yazıyı da okuyun.

Kitapların kapaklarına göre yargılandığını artık herkes kabul etmiştir. Kapağınız, okuyucunun ilgisini çekecek kadar göz alıcı. Fakat onu kitabınızı okuyup okumamaya ikna edecek olan şey, arka kapaktaki tanıtım yazısı. İşte kitap satışlarınızda fark yaratacak tanıtım yazısı yazmanın sırları.

1.       Benzer Kitaplara Bakın. Amazon, Kitap Yurdu gibi siteleri açıp, yazdığınız türdeki en çok satan kitapların tanıtım yazılarını inceleyin. Nasıl bir yapı kullanmışlar? Nelere yer vermişler?

2.       Yapılandırın. Birçok kurgu kitabı tanıtım yazısı, belli bir yapıyı takip eder.
a.       Durum: Problem ortaya çıkmadan önce karakterin içinde bulunduğu durum
b.       Problem: Karakterin dengesini bozan, onunla amacı arasına giren olay
c.       Dönemeç: Olayların hiç de göründüğü gibi olmayacağına dair, ilgi uyandırıcı bir bilgi
d.       Ruh hali: Kitabın genel ruh hali

3.       İlk Cümlenizle Tavlayın. Birçok okur, ilk cümleden ötesine geçmezler. O yüzden ilk cümlenizle onları etki altına almanız, okumaya devam etmeye ikna etmeniz çok önemli.

4.       Ana Karakterlerinizi Tanıtın. Okuyucunun hikâyeyi umursamasını istiyorsanız, karakterlerinizi umursamalarını sağlamalısınız. Birkaç cümleyle karakterlerinizi tanıtıp sevdirmekten kaçınmayın.

5.       Heyecanlı Yerinde Kesin. Özellikle kurgu yazıyorsanız, dönemeci verdikten sonra en heyecanlı yerinde kesmelisiniz. Tanıtım yazısının amacı, merak uyandırmak ve devamını okumak istemelerini sağlamaktır.

6.       Kelimelerinizi Doğru Seçin. Yazdığınız türe uygun anahtar kelimeleri tanıtım yazısının içine serpiştirin. Örneğin, bir aksiyon kitabı yazdıysanız “hayatta kalmak”, “ölüm kalım” gibi kelimeler; bir aşk romanı yazdıysanız “tutku”, “kalp” gibi kelimeler kullanın.

7.       Yer ve Zaman Verin. Kitabın nasıl bir evrende, düzende, sistemde, ortamda geçtiğine dair bilgi verin. Özellikle tarihi kurgu ve fantastik/bilim kurgular için çok önemli.

8.       Kısa Tutun. İnsanlar fazlasıyla uzun tanıtım yazılarını okumaya üşenebilirler. Yalnızca 100-150 kelimeyle onları tavlamayı hedefleyin.

9.       Kısa Cümleler Kurun. Tekrar ediyorum, insanlar üşengeçler. Uzun ve sanatlı cümlelerle göz korkutmayın, kısa ve anlaşılır cümleler kurun.

10.   Kalitenizi Gösterin. Uzun ve sanatlı cümlelerden kaçının dedim, ama bir yazar olarak kalitenizi göstermekten de kaçınmayın. İmla ve gramer kurallarına uygun, hatasız bir dil kullanın.

11.   Zamana Yayın. Muhteşem bir tanıtım yazısını bir oturuşta yazmayı beklemeyin. Yazdığınız taslağı kenara koyup, ertesi gün taze gözlerle yeniden okuyun. Yapacak değişiklik bulamayana kadar bunu tekrar edin.

12.   İki Versiyon Yazın. Evet, biliyorum, tek birini yazmak bile yeterince zor olacakken, sizden iki tane tanıtım yazısı yazmanızı istiyorum. Çevrenize, yakınlarınıza okutup, hangisinin daha ilgi çekici olduğunu test edin. Sosyal medyada anket yapın, okurlarınıza sorun.

13.    Diğer Yazarlardan Övgü Yazısı Alın. Gidip Stephen King’den övgü yazısı isteyin demiyorum, ama sizin seviyenize yakın diğer yazarlarla iletişime geçip, kitabınız için birkaç söz söylemelerini isteyin ve bunları tanıtım yazısının sonuna ekleyin.

14.   Kitabın İçinden Bir Alıntı Koyun. Eğer çok iyi yazılmış, ilgi çekeceğine inandığınız bir bölüm varsa, küçük bir paragrafı tanıtım yazısına ekleyin. Bırakın kitabınızı siz değil, karakterleriniz tanıtsın.

15.   Zaman Ayırın. Arka kapak tanıtımı gerçekten çok ama çok önemli. Ne olursa olsun, üç beş cümle bir araya getirip geçiştirmeyin. Gerekirse günler, haftalarca uğraşın.


Unutmayın, kitabınızın arka kapak tanıtımı iyiyse, okuyucunun ilgisini çekecektir. Muhteşemse, okuyucunun dünyasına girecektir. 

Yorumlar